RAZEMQ Centrum Medyczno - Terapeutyczne
Dawna poradnia "Tęczowa"

ul. Polna 13/13a, 97-300 Piotrków Trybunalski, tel.: 44 307-03-02

  • SKUTKI ZDALNEGO NAUCZANIA W CZASACH PANDEMII

    SKUTKI ZDALNEGO NAUCZANIA W CZASACH PANDEMII

    A może dotyczy to też twojego dziecka? Reagujmy!

    W przeszłości uczniowie niejednokrotnie marzyli o tym aby nie trzeba było chodzić do szkoły. Marzenie to niestety ziściło się i zbiera właśnie swoje żniwa. Pandemia zatrzymała cały świat, zatrzymała także w domu uczniów. Być może początkowo nikt nie zdawał sobie sprawy z konsekwencji z jakimi przyszło się zmierzyć.

    Po długim czasie zdalnej nauki, uczniowie zapragnęli wrócić do szkoły. Tęsknili za przyjaciółmi, znajomymi, wspólnym czasem, wiedzą przekazywaną bezpośrednio przez nauczyciela, który jest na wyciągnięcie ręki. To pragnienie właśnie się spełnia. Jednakże powrót do szkolnej rzeczywistości nie dla wszystkich jest taki jak sobie go wyobrażali. Młodzież korzystając z nauki zdalnej musiała przystosować się do takich warunków. Wiązało się to z przyzwyczajeniem do izolacji od rówieśników, jeszcze częstszych kontaktów podtrzymywanych za pomocą social mediów, bycia samemu ze sobą. Ta sytuacja doprowadziła także do zmniejszenia poczucia odpowiedzialności i obowiązkowości.

    Wiele nastolatków zaczęło odczuwać mniejszą potrzebę kontaktów w realu, większą samotność. Ale to efekt dostosowywania się do panujących warunków. Teraz przyszło mierzyć się z powrotem do szkolnej ławki oraz z towarzyszącymi temu trudnościami. Wielu uczniów zaczęło odczuwać duży lęk przed powrotem. Pogłębiły się trudności w relacjach społecznych, które w ostatnich latach nie należały do najprostszych. Młodzi ludzie obawiają się wymagań, które zostaną im postawione oraz tego jak odnajdą się wśród rówieśników, co uderza w ich samoocenę oraz poczucie własnej wartości. Nie jest im łatwo, często mają w sobie wiele emocji, których nie potrafią w sposób konstruktywny rozładować. Niestety doprowadzić to może do znacznego pogorszenia się nastroju, wybuchów agresji, występowania lęku, a nawet ataków paniki.

    Ważną rolę w dobrym powrocie odgrywają nauczyciele, którym też z pewnością jest trudno. Ale to oni swoją postawą mogą pomóc w ponownym zintegrowaniu się klasy. Rodzice i opiekunowie także powinni zwrócić większą uwagę i poświęcić więcej czasu na rozmowę w domu o powrocie do szkoły; o samopoczuciu swojego dziecka. Jeśli pojawią się niepokojące symptomy lub dziecko samo uzna, że potrzebuje profesjonalnej pomocy to należy taką pomoc zapewnić. Wizyta u psychologa może okazać się punktem zwrotnym dla naszych uczniów.

    Zapewniamy dyskrecję i profesjonalną pomoc Centrum Medyczno-Terapeutyczne RAZEMQ w Piotrkowie Trybunalskim tel. 533-983-934

    Napisz komentarz →

Zostaw opinię

Zrezygnuj z odpowiedzi