Niepubliczna Poradnia
Psychologiczno-Pedagogiczna "Tęczowa"

ul. Polna 13/13a, 97-300 Piotrków Trybunalski, tel.: 44 307-03-02

Filia w Bełchatowie:
ul. 19 Stycznia 14, 97-400 Bełchatów, tel.: 531-48-70-61

Terapia Ręki

Mamo, Tato, gdy Twoje dziecko...

    * ma problem z nauką samoobsługi (m.in.: ubieranie, zapinanie guzików, mycie się),

    * niechętnie wykonuje czynności, które wymagają precyzyjnych ruchów dłoni czy palców, takie jak: rysowanie, malowanie, wycinanie, lepienie z plasteliny, układanie małych przedmiotów itp.,

    * nie lubi dotykania nowych przedmiotów, różnorodnych faktur,

    * ma niezgrabne (niedokładne) ruchy dłoni, związane z nieprawidłowym napięciem mięśniowym (wzmożonym bądź osłabionym) – mocno zaciska kredkę/ołówek bądź kredki wypadają z dłoni,

    * ma trudności z planowaniem ruchowym i uczeniem się nowych czynności manualnych i manipulacyjnych,

    * ma trudności z koordynacją ruchów dłoni, palców i przedramienia,

    * wykonuje czynności wymagające dużej precyzji zbyt wolno lub za szybko i niedbale.

Skorzystaj z konsultacji z terapeutą zajmującym się terapią ręki!

20155597_823940741115431_6653014237419862771_n

Co to takiego Terapia Ręki?

Terapia ręki to program stworzony w odpowiedzi na potrzebę usprawniania małej motoryki, czyli precyzyjnych ruchów dłoni i palców, jak również dostarczania wrażeń dotykowych i poznawania dzięki nim różnych kształtów, struktur materiałów oraz nabywanie umiejętności ich rozróżniania. Sprawność rąk jest również bardzo ważna w rozwoju mowy. Stymulacja dłoni pobudza bezpośrednio ośrodek w mózgu odpowiedzialny za dłonie, a pośrednio ośrodek ruchowy mowy. Zatem praca nad czuciem i sprawnością rąk w sytuacji kiedy występują problemy z mową u dzieci jest niezwykle ważna.

Terapia ręki jest uzupełnieniem terapii integracji sensorycznej, ale może być też prowadzona niezależnie.

Ćwiczenia zawsze dobierane są indywidualnie do potrzeb i sprawności każdego dziecka!

Celem Terapii Ręki jest:

1

Usprawnianie precyzji ruchów rąk;

2

Poprawa chwytu pisarskiego;

3

Wyuczenie zdolności skupienia uwagi i patrzenia;

4

Wzmacnianie koncentracji;

5

Poprawa koordynacji wzrokowo-ruchowej;

6

Przekroczenie linii środkowej ciała;